یاد بگیر و بیاموز
نوشته شده توسط : زپو

 یاد بگیر و بیاموز


'ویکی لایتنر' یک جعبه لایتنر ابری با محتویات آزاد است که با همکاری افراد داوطلب توسعه می یابد و هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند فلش کارت های جدید اضافه و یا فلش کارت های موجود را ویرایش کند. نام 'ویکی لایتنر' واژه‌ای ترکیبی است که از واژه‌های ویکی (وب‌گاه مشارکتی) و لایتنر گرفته شده‌است. هدف ویکی لایتنر آفرینش و انتشار جهانی مجموعه کارت های آزاد به تمامی دنیاست.

هر کاربری می‌تواند فلش کارت های ویکی‌ لایتنر را ویرایش کند و تغییرات خود را پس از تایید، ببیند. فکر ویرایش کارت ها بر این اساس شکل گرفت، که همکاری کاربران با یکدیگر می‌تواند در بهبود کیفیت کارت ها و مجموعه ها در طول زمان تأثیر به سزایی داشته باشد؛ همانطور که تأثیر به سزایی در توسعه نرم‌افزارها بصورت گروهی و با استفاده از فن آوری کنترل نسخه مدیریت شده، داشته‌ است.

ویکی لایتنر دارای سیستم کنترل و پی‌گیری تغییرات کاربران (سیستم کنترل نسخه) می باشد. با استفاده از این سیستم، هر کاربر می تواند با اجرای روال همگام سازی، تغییرات خود بر روی کارت ها و مجموعه ها را برای بررسی و اعمال، به سرور ارسال نموده و تغییرات جدید را نیز دریافت نماید. بدین شکل کاربر از دریافت و ارسال حجم انبوهی از اطلاعات تکراری برای بروز رسانی کارت ها و مجموعه ها بی نیاز می گردد.

ویکی لایتنر بر اساس مدل دسترسی آفلاین طراحی شده است و کاربران هیچگاه نگران قطعی ارتباط با سرور نخواهند بود. بدین معنا که هر کاربر می تواند بدون اتصال به اینترنت تغییرات مد نظر را بر روی تمامی کارت ها و مجموعه ها ایجاد کند و در صورت فراهم شدن امکان اتصال به اینترنت، اقدام به همگام سازی نموده و تمامی تغییرات را یکجا به سرور ارسال کرده و تغییرات جدید سرور را نیز دریافت نماید

ویکی لایتنر تمامی مراحل کار با جعبه لایتنر فیزیکی را شبیه سازی کرده و کاربر را از یادگیری نحوه کار با آن بی نیازی می سازد. علاوه بر این کاربر را با انبوهی از کارت ها که در مجموعه های مخلتف دسته بندی شده اند روبرو می کند و کاربر می تواند بدون تخصص در زمینه ای خاص و بی نیاز از تولید کارت جدید، صرفا از مجموعه غنی گردآوری شده توسط سایرین استفاده کند. کاربر می تواند فلش کارت های تولیدی خود را نیز براحتی با دیگران به اشتراک بگذارد.

یکی از ویژگیهای جذاب ویکی لایتنر که تاثیر بسزایی در فراگیری مطالب و ایجاد ماندگاری بیشتر در ذهن کاربر دارد، آموزش با استفاده از مثال و آموزش با بکارگیری حافظه صوتی و تصویری کاربر است. هر فلش کارت می تواند علاوه بر متن هایی که رو و پشت کارت را تشکیل می دهند، حاوی یک مثال از نحوه کاربرد کلمه و صدا و تصویری در ارتباط با آن باشد.

کاربران می توانند در مورد محتوای هر کدام از مجموعه کارت های موجود در ویکی لایتنر اظهار نظر و امتیاز دهی کنند. این نظرات می تواند باعث ارتقا سطح کمی و کیفی مجموعه ها شده و در شناسایی مجموعه های غنی و ارزشمند موثر باشد.

کاربران می توانند با استفاده از تمامی ویکی واژه های بروز شده و با جستجوی کلمات دلخواه، به تولید فلش کارت جدید پرداخته و آن را به هر کدام از مجموعه های موجود در ویکی لایتنر خود اضافه کنند.

خرید و دانلود  یاد بگیر و بیاموز






:: برچسب‌ها: دانلود , برنامه , نرم افزار , اپلیکیشن , اندروید , موبایل , گوشی , تلفن همراه , بازار , مایکت , اول مارکت , جدید , کاربردی , بهترین , خوب , عالی , آموزشی , جعبه لایتنر , آموزنده , یادگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: